3 Aralık 2013 Salı

SÜNNETE UYGUN BİR SPOR DALI



PAİNTBALL LİGİ OLUŞTURUYORUZ!
GENÇ TÜRKİYE PLATFORMUNDAN BİR İLK DAHA!


BELEDİYELER, FİRMALAR, SAĞLIK KURULUŞLARI vb. BİZİMLE TEMASA GEÇİNİZ!

LİSELER ARASI,
ÜNİVERSİTELER ARASI,
MESLEK GRUPLARI (Öğretmen, doktor, esnaf vb.)



Ülkemiz nüfusunun 4/3 ü büyükşehirlerde artık. Modernite ve teknolojinin gelişimi tüm dünyada olduğu gibi bizim insanımızıda kıskacına almıştır. Geleneksel dokumuz, ortak insani gerçekliğe plansız bir geçiş yapmıştır.Bu konuda reflekslerimiz, bireysel ve toplumsal manada hazırlıksızdır.  Kentleşmenin en büyük sıkıntısını ise çocuklarımız çekmekteler. Daralan doğal oyun alanları insanımızı bir nevi stres yüküne çevirmektedir. Manyetik boşalım dahi topraksız alanlardan dolayı gerçekleşmemektedir. Sentetik yaşam,insanımızı  ilerleyen yaşlarda kanser gibi, obezite gibi sağlık sorunları ile karşı karşıya getirmektedir.
Bütün bunlarla mücadele edebilmek insanın içinde biriken ve isimlendiremediği kin, intikam gibi duygularını barışçıl ve hatta eğlenceli bir şekilde rehabilite edilebilmesi gereksinimi, PAİNTBALL sporunun ortaya çıkmasına ve kısa sürede dünyanın etki açısından 4. büyük spordalı olmasına sebebiyet vermiştir.


BİR YAŞAM TERAPİSİDİR
Kişinin sürekli gelişimi, değişimi, kendine ve topluma en iyi faydayı, en iyi etkiyi sağlaması demek olan kişisel gelişim, aslında sporun, dini inançların, ahlak kurallarının, semavi dinlerin kutsal kitaplarının, filozofların hayata dair felsefi sözlerinin, kısacası hayatın içindedir.
Kişisel gelişimin içinde barındığı takım sporlarından biri de, 21.yy’ın oyunu olarak nitelendirilen “paintball”dur.
Paintball’un diğer takım sporlarında olduğu gibi kişinin yeteneklerini ortaya çıkarmasını, geliştirmesini sağlayan, kişiyi potansiyelini ve yeteneklerini kullanmaya sevk eden özelliğiyle göz ardı edilemez.
Kişisel gelişim arzusunda olup, bu yolu izleyen kişiler sadece seminerler, kitaplar ve basit uygulamalarla yalnızca birer taklitçi olurken; hayatı okuyan, kalıcı, etkili uygulamalar yapan, extreme ve normal takım sporlarının kişisel gelişim yönünü kullanan bir kişi ise her zaman en önde olacak, hayatını anlamlandıracak ve diğerlerine liderlik edebilecektir.
PAINTBALL NEDİR ?
Son 20 yıldır dünyada yaygın bir şekilde oynanan, ülkemize sadece 10 yıl önce girmiş olan "Paintball"; bir "takım ve strateji" oyunudur.
Paintball'da her oyuncunun yüzünde, kırılmaz camlı özel bir maskesi ve elinde ise özel, gazlı işaretleyicileri vardır. Bu işaretleyiciler boyayan kapsüller atar. Kapsüller görünüm olarak misketten farklı degildir, üstleri jelatin kaplı olan bu malzeme, doğa dostudur ve çevreyi kirletmeden kendiliğinden yokolur. Kapsülün içindeki boya ise gıda boyasıdır; yani doğaya ve insanlara zararlı değildir, ayrıca giysilerden de ıslak bir bezle dahi kolayca çıkabilir. 
Oyunun temel kuralı çok basittir; boyanan oyuncu oyundan çıkar; yani o oyun için elenir. Tabi sadece yeni oyun başlayana kadar. 
Oyunun amacı ise verilen görevi gerçekleştirmektir! Buna "senaryoyu uygulamak" denir. Amacınız; belli bir süre içinde karşı takımın kalesindeki bayrağı ele geçirmek, bir rehineyi kurtarmak, başkanınızı güvenli bir şekilde hedefe ulaştırmak, karşı takımın tamamını elemek, tek başına elenmeden kalan son kişi olmaya çalışmak, bir kaçağı yakalamak, bir yeri savunmak, veya ikili timlere ayrılıp diger timleri elemek, gibi bir çok seçenekten oluşabilir. 
Oyun sırasında hakemler sürekli olarak oyunun akışını kontrol ederler ve kuralların uygulanmasını sağlarlar.

PAINTBALL VE GERÇEK YAŞAM
Paintball’un kişiye kazandırdığı özellikler, gerçek yaşamda başarının, kendini gerçekleştirmenin, kendini ifade edebilmenin, aile hayatında ve iş hayatında daha verimli olmanın, mutluluk düzeyini artırmanın basamaklarını keyifle tırmanma ayrıcalığını yaşatmaktadır.
Bugün birçok insan, yaşı, cinsiyeti, eğitim – öğretim düzeyi, meslek gurubu, statüsü, ne olursa olsun insan olma özellikleri ve var olma güdüsü ile hayatını daha iyi hale getirecek meşru ve ahlaki düzeyi düşükse de gayri meşru yollara başvurmaktadır.
Paintball, insanın var olma, kendini gerçekleştirme, mutluluk düzeyini yükseltme, meşru yollarla ilerleme yollarını anlamasını sağlayacak, bunları hayatına geçirmesi için teşvik edecek bir yaşam terapisidir.
Özellikle bağımlılık tedavilerinde tam bir rehabilitasyon aracıdır.
Öğrenci kitlesi üzerinde uyuşturucu, çete gibi kötü organizasyonların önündeki önemli bir direniş çalışmasıdır.



PAİNTBALL SPORUNUN KİŞİSEL GELİŞİMDEKİ KATKILARI

LİDERLİK GELİŞİMİ:
İçinizdeki lideri uyandırın,
Liderlik gelişimi,
Liderlik vasfı,
Doğal lider,
Liderlik becerisi,
Sorumluluk alma...
TAKIM RUHU:
Takım olmanın önemi,
Rakip takımla mücadele,
Koşullarla birlikte mücadele,
Strateji geliştirme,
Hedefe ulaşma...
KRİZ YÖNETİMİ:
Bireysel kararların önemi,
Takım kararlarının önemi,
Hedefe uygun karar alma,
Durum değişikliklerinde uygun karara yönelim...
KARAR VERME SÜRECİ:
Etkinlik ve paylaşım,
Görev paylaşımı,
Strateji gelişimi ve paylaşımı,
Şartlara göre karar alma,
Kısıtlı zamana göre karar alma,
PROBLEM ÇÖZME:
Sorunlarla başbaşa kalma,
Koşulların değerlendirilmesi,
Bedenin imkanları,
Zekanın imkanları,
İLETİŞİM BECERİSİ:
İletişim köprüsü kurabilmek,
Gözlem ve değerlendirme yeteneği,
Birlikte hareket edebilmek,
Güvenmek,
Dikkatli olabilmek,
STRES YÖNETİMİ 1:
Kendini tanıma ve keşfetme fırsatı,
(Hayatta kalmak, hatalardan öğrenmek,zaaflar, gizli yetenekler,sabır,yılmamak)
Strese karşı durmak
 (Stres mi seni, sen mi stresi yönetiyorsun?)
STRES YÖNETİMİ 2:
Gerilimi atmanın yolu,
Güvenlikli,
Renkli,
Neşeli,
Canlı, Heyecanlı

Liderlik: Her takım bir lider tarafından sevk ve idare edilmektedir. Liderlik özellikleri olan kişiler bu yetenek ve liderlik bilgilerini kullanarak ekiplerini hedefe ulaştırmaya çalışırlar. Lider olarak seçilen kişinin ekibini tüm yetenek ve bilgisiyle yönetmesi beklenir çünkü sadece lider konumuna getirilmek bir insanı lider yapmaz. Oyun sırasında lider konumundaki kişi zayıf ve güçlü yanlarını da ortaya koyduğundan etkili bir liderlik eğitimi için paintball iyi bir eğiticidir.
Ekip ruhu: Ekip elemanları tim liderinin yönetiminde hedefe ulaşmaya çalışırken aynı zamanda birbirlerini de kollamak ve destek olmak durumundadırlar. Oyun sırasında aynı takımda olan insanlar özel yaşamlarında aralarındaki ilişki ve iletişim nasıl olursa olsun birbirlerine sıkıca bağlı ve uyumlu hareket etmek zorundadırlar. Hedefe ulaşmada önemli etkenlerden biri de birlikte uyum içinde hareket etmektir. İnsanın zaaflarını da açıkça ortaya koyan bu oyun, aynı zamanda kişinin güçlü yanlarını da ortaya çıkarmaktadır.
Lidere uyum: Ekip üyeleri uygulanacak strateji çerçevesinde lidere tam olarak uyum sağlamalı ve onun direktifleriyle hareket etmelidirler. Herhangi bir ekip üyesi kendi görevinin dışında bir hareket yapar, lideri dinlemezse sadece kendini değil diğer takım arkadaşlarını ve oyunu da tehlikeye sokar. Bu uyumsuzluk sebebiyle ekip, adam, puan kaybeder, stratejisi çöküntüye uğrar ve hedefe ulaşamaz. Liderlerine uyum sağlayan elemanlardan oluşan bir ekibin hem bu oyunda hem iş ve aile yaşamında başarı şansı oldukça yüksektir.
Ekip çalışmasına uygun olan ve olmayan elemanların tespiti için uygulanabilecek paintball her ortamda her kurum ve kuruluş tarafından uygulanabilir.
Doğal lideri ortaya çıkartma: Belirlenen strateji liderin komutasında uygulanırken lider oyun dışı kaldığında kimin lider olacağı belirlendiğinde böyle bir durumda komuta ikinci lidere geçer. İkinci lider de oyun dışı kaldığında ise diğer elemanlardan her hangi birinin liderlik pozisyonu alması beklenir. İçinde liderlik özelliği taşıyan fakat şu ana kadar ne iş hayatında nede sosyal hayatında bu özelliğini keşfedememiş ve ortaya çıkaramamış olan kişi bu zor ve acil durumda doğal olarak liderlik görevini üstlenir.
İnsanın içindeki potansiyel ve yetenekler zor durumlarda kendiliğinden ortaya çıkar. Paintball doğal lideri ortaya çıkarmada, kişinin içindeki lideri görmesinde çok etkili bir eğitim oyunudur.
Zorluklarla mücadele: Çeşitli senaryolarla zorluk dereceleri artırılabilen paintball oyununda takım elemanları hedefe ulaşmak için her türlü engeli ve zorluğu aşmalıdırlar. Stratejiyi uygularken riskleri göze alan, rakip takımın stratejisine karşı mücadeleyi sonuna kadar devam ettiren ekip üyeleri gerçek hayatta da uygulayabilecekleri zihinsel beceriler elde ederler. Oyun sırasında mücadele ruhu yüksek olan ve olmayan elemanlar kendilerini belli edecektir.
Her şartta hayatta kalmaya çalışma: Zorlu anlarda, stratejinin başarılı olmadığı durumlarda bütün takım elemanları oyun dışı kalmış olsa dahi tek bir eleman oyuna devam ederek mücadeleyi sürdürmeli ve yeteneklerini ortaya koymalıdır. Son kalan kişiden beklenen bu davranış, aynı zaman da kişinin iş yaşamında ve sosyal hayatında da her şartta neler yapabileceği fikri verecektir.
Hemen pes etmeden hayatta kalma ve hedefe ulaşma azmini ortaya çıkarmada, test etmede
paintball iyi bir eğitim tercihidir.
Sabır: Hedefe ulaşabilmek için sabırla hareket edilmesi gerektiğinin bilinci bu oyunda daha iyi anlaşılır. Zira birçok oyun sabırsız takım elemanlarının oyuna konsantrelerinin kaybolmasından dolayı başarısızlığa uğrayabiliyor.
Kişiye sabırlı olmayı öğreten iyi bir strateji oyunu ve eğitim aracı olarak paintball’u işaret edebiliriz. Sabırsız ve aceleci kişiler ait oldukları ekiplerde sorun olabilmektedirler.
Strateji geliştirme: oyun öncesi her takım oyun stratejisini belirlemek zorundadır. Oyunun oynanacağı alana ve oyuncu sayısına göre strateji belirlenerek uygulamaya konur. Oyun içinde de stratejisini esnek kuran ekipler böylece karşı tarafın stratejisine göre pozisyon alabilirler. Oynan her oyunla kişinin strateji yeteneği ve bilgisi artacak, eksik yanlar tespit edilerek tamamlanabilecek, geliştirdikleri bu yetenekleriyle kişiler sosyal hayatlarında ve iş yaşamlarında kendi hayat stratejilerini oluşturabileceklerdir.
Hatalardan ders alma: Her oyunda yapılan hatalar analiz edilerek bir ders çıkartılır. Böylece hatalar dezavantajdan avantaja dönüştürülür. Kişiler hatalar karşısında yıkılmamayı ve hataları ilerleme için bir basamak olarak kullanmayı öğrenirler.
Başarısızlık karşısında yılmama: Kaybedilmiş bir oyun kazanılacak yeni bir oyunun başlangıcıdır. Yeni oyun için yeni strateji, yeni hedef, yeni motivasyon ortaya konur. Her oyunun başlangıcında kişi kazanma ve kaybetmeye hazır olarak oyuna başlamayı öğrenmek zorundadır. Bu tutum gerçek hayatta hedefe ulaşılamadığında yeniden başlama gücünü her zaman canlı tutar. Oyun sırasında öğrenilen bu özellik kişiyi diğerlerinden birkaç adım önde tutacaktır. Başarısızlıkların başarı için bir basamak olarak kullanılabileceğini, başarılarınsa kişiyi motive ettiği ve yeni hedeflere yönelmesi konusunda vizyon sahibi yaptığını öğretmede paintball insanı psikolojik yönden de güçlendiren bir oyun olarak karşımıza çıkar.
Yeteneklerin Kullanılması: Ekip elemanları mevcut yeteneklerini ekibin başarısı, hedefe ulaşması için kullanırken gizli kalmış yeteneklerini de hayretle keşfederler. Zorda kaldığında yada fırsat bulduğunda veya şartlar uygun olduğunda bir çok insan kendisinden beklenmeyecek şekilde potansiyelini, yeteneklerini ortaya çıkartır. Paintball bunun için iyi bir araçtır.
Kendini keşfetme: Paintball aynı zamanda kişinin kendini keşfedebildiği, kendini tanıyabileceği bir oyundur. Birçok yetenek, özellik, karakteristik yapı, gizli kalmış güçler, zaaflar, zorluk derecesinin vermiş olduğu gerilime göre oyun sırasında ortaya çıkabilmektedir.
İnsanın kendini keşfetmesi, sınırlarının ne kadar geniş olduğunu bilmesini sağlar.

GENEL OYUN KURALLARI

1. Hakemlerin kararlarına itiraz edilmez. 

2. Hakemlere atış yapılmaz. 
3. Her takımın bir “Takım Kaptanı” vardır 
4. Her iki takım da başlangıç noktalarının içerisinde yer alır, takım kaptanları takımları hazır olduğunda ellerini kaldırarak bunu orta hakeme bildirirler. 
5. Orta hakem sırasıyla şu uyarıları yapar: “Hazır, Maske Tak, Emniyet Aç” ve orta hakemin 1 kez düdük çalmasıyla oyun başlar. 
6. Oyuncu Tüfeğinin veya vücudunun neresinden boyanırsa boyansın elenir. 
7. Oyun “Boya” (Paint) esasıyla oynanır. Oyuncunun elenmesi için vurulan oyuncunun mutlaka boyanması gerekir. Boyandığını hakeme teyit ettirmeden oyundan çıkan oyuncu; “temiz” olsa dahi tekrar oyuna dönemez. 
8. Siper vb. gibi engellere çarpıp patlayan kapsüllerden oyuncuya boya sıçramasına “Sprey Etkisi” denir. “Sprey Etkisi” oyuncuyu elemez. Direkt vuruş gereklidir. 
9. Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa her ikisi birden elenir. 
10. Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır. Hakem gerek görürse bayrağı görünen bir yere koyabilir. 
11. Oyun alanı dışına çıkan oyuncu elenmiş sayılır. 
12. Elenen oyuncu en kısa yoldan alanı hızla terk eder. 
13. Rakibini boyadığını düşünen oyuncu, hakeme “Hakem, Kontrol” veya “Boya Kontrolü” diye seslenerek kontrol ister. Kontrolü kötü niyetle kullanan oyuncu ihtar alır. 
14. Hakem kontrol edeceği oyuncuya yaklaşırken; tek elini havaya kaldırır ve “Hakem Kontrolü” diye bağırır. Bu oyuncu o andan itibaren “nötralize” olmuştur. Kendisine atış yapılamaz, kendisi de atış yapamaz, kontrolü isteyen oyuncu bu sırada yer değiştiremez. Ancak oyun diğer oyuncular için -kontrol isteyen de dahil- devam eder. 
15. Oyun sırasında kapsülü biten oyuncular hakemlerden kapsül alabilir. Ancak bu sırada oyun durmaz. Oyuncu loader (kapsül haznesi) kapağını açar; hakem kapsülleri tüpten boşaltır ve uzaklaşır. Oyuncu bu sırada vurulursa elenir. 
16. Oyun sırasında kapsül alan oyuncu daha sonra adının yazdırıldığını teyit etmelidir. 
17. Kapsül iadesi yoktur. 
18. Oyuncu siperle birlikte hareket edemez. 
19. “Elenen Oyuncu Sessizligi”; elenen oyuncunun hiçbir sekilde diger oyunculara bilgi vermemesidir. 
20. Oyun şu hallerde sona erer; görevin gerçekleşmesiyle, sürenin bitmesiyle, takımlardan birinin tamamen elenmesiyle. 
21. Hakem 3 kez düdük çalarak oyunu bitirir ve “Oyun Bitti” diye bağırır. 
22. Oyun bitince oyuncular tüfeklerini emniyete alyr. Havaya veya etrafa atyş yapmak kesinlikle yasaktyr. 
23. Acil bir durum olduğu takdirde hakem gene 3 düdük çalarak oyunu durduracaktır. Bu durumda herkes sabit kalır ve sorun giderildikten sonra oyun hakem düdüğüyle başlar. 
24. Takım kaptanları puanlamada hakemin yanında bulunur. Puanlamada hakemin yanında bulunmayan kaptanın itiraz hakkı yoktur. 
25. Oyuncuların sportmence davranması beklenir. 
26. Kurallara veya hakem kararına uyulmaması halinde, hakem takıma ihtar verecektir. 
27. Maskesini çıkaran oyuncu 2 ihtar alır ve oyundan çikarılır. 
28. 3 ihtar alan takım 50 puan kaybeder. 
29. Güvenlik Kurallarının ihlali halinde hakem oyuncuyu oyundan atabilir. Maçı iptal edebilir 
30. Oyun alaninda maskesini çikaran oyuncu oyundan çikartilir ve 2 ihtar alir.


OYUN SENARYOLARI 
1. Çift Bayrak: Dünyada en çok oynanan, klasik paintball oyunudur. Takimlar oyun alanının iki ucunda bulunan istasyonlardan başlarlar. Amaç karşı takımın istasyonunda bulunan bayrağı alıp önceden belirlenmiş noktaya getirmektir. 
2. Tek Bayrak: Takımlardan birinin bayrağı koruduğu, diğerinin ise ele geçirmeye çalistığı bayrak oyunudur. 
3. Bayrağı Kap: İki takım alanın iki ucundaki istasyonlardan oyuna başlarken ortadaki bir noktada duran bayrağı almaya ve karşı takımın istasyonuna ulaşmaya calışmaktadırlar. 
4. Başkanı Koru: Oyunculardan biri veya isteğe bağli olarak bir hakem ya da seyirci; "başkan" seçilir. Takımlardan biri "Başkan'ın Adamları" yani korumalarını oluştururken, diğer takım "Saldırganlar" rolünü üstlenmektedir. Senaryonun hedefi başkanı belli bir sürede ana istasyondan çıkartıp, hedef istasyona ulaştırmaktır. 
5. Rehine Operasyonu: Bu senaryoda da yine bir oyuncu veya isteğe bağlı olarak bir hakem ya da seyirci; "Rehine" olmakta ve "Hakim Tepe"de "Saldırganlar"ın elinde rehin tutulmaktadır. 
"Kurtarıcılar"ın görevi ise verilen süre dolmadan rehineyi "sağlam olarak" kurtarmaktır. 
6. Son Adam: Bu oyunda herkes tektir. Süre kısıtlaması yoktur. Elenmeden kalan son oyuncu kazanır. Senaryonun en ilginç yönü "Geçici Anlaşmalar" kuralıdır. Bu kural gereği oyuncular kendi aralarında diğer oyuncuları eleyinceye kadar birlikte calışmak için geçici olarak anlaşabilirler. Fakat bu anlaşmalara sadık kalmak zorunda değildirler! 
7. Buddy: "Son Adam" senaryosuna benzer, ancak bu senaryoda 2 kişilik timler söz konusudur ve geçici anlaşma yapma imkanı yoktur. Elenmeden kalan son tim oyunu kazanır. 
8. İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar: Aslında klasik bir speedball, “Combat” senaryosu olan oyunun kuralları basittir; oyun alanına 2 takım girer; kalan kazanır! 
9. Tavşan Kaç: Oyunculardan biri "Tavşan" olur; diğer oyuncular ise "Avcı". 
10. Firar: Karşı takımın bir oyuncusu 'Kaçak' olur, diğer takım ise 'Gardiyanlar' 
11. Terminator: Oyunculardan biri Terminator olur ve yok etmeye başlar; durdurmanın tek yolu vardır; elinden vurmak...

BİREYSEL ETKİ, TOPLUMSAL KATKI İÇİN; DOĞAL, MOTİVE EDİCİ, AMATÖR RUHTA DESARJ EDİCİ BİR SPOR DALI!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder