18 Mayıs 2015 Pazartesi

UÇURTMA BAKANLIĞI


Bir iş kazasında,
babam ölünce,
yani,
ben üzülünce,
üzülme dedi anam,
bundan böyle,
devlettir baban...
ihtiyaçlarını,
karşılayacak olan...
...
çocuk aklımla,
düşündüm devleti,
yani üvey babamı...
...
öz gibi olabilir miydi,
üvey olan!
...
dedim görebilecek miyim babamı?
...
dedi anam;
o yol olur,
sağlık eğitim,
gösterir kendisini...
hissettirir nefesini...
...
dedim nasıl biridir peki,
dindar mıdır,
sabah akşam içen biri mi,
akıllı mıdır, deli mi?
...
dedi mührüne kim sahipse,
onun gibidir!
hasılı odur!
sen yine de,
paraleline uzak dur!
...
dedim kaç yaşında,
dedi kimi der 5000,
kimi 90,
kimi doğmak üzere!
...
nasıl yani dedim anama,
her ihtiyacımı
karşılayacak mı devlet baba!
...
dedi anam, elbette,
ama bakanlıklarıyla!
...
dedi, yol lazımsa ulaştırma,
eğitimin bakanı bakar okullara,
sağlık bakanıdır, sağlığımıza...
dedim ana,
küçüğüm ben daha ...
aklım almaz,
anlattıklarına!
...
dedim şeker istersem,
şeker bakanlığına mı,
uçurtma istesem,
uçurtma bakanlığına mı,
gülüp eğlenmek istesem,
kahkaha bakanlığına mı,
sevilip okşanmak istesem,
hangi bakanlığa,
başımı dayayayım?
...
büyüdüm,
devletin,
milletin anasıyla iştigali,
onun baba olduğunu,
bana gösterdi.
...
hiç bir zaman,
uçurtmam olmadı ama benim!
...
bakanların,
baktıklarını gördüm ama,
kendi evlatlarına!

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder