26 Eylül 2013 Perşembe

2 SAATTE YAZAR OLABİLİRSİNİZ!


"Dünyayı yöneten, kalem, mürekkep ve kâğıttır." Jonathan Swift
2 SAATTE 2071 TEMALI 50.000 EL YAZMASI ESER!
 DİGİT@L KÜTÜPHANE OLUŞTURUYORUZ!
 İZMİR, HEM OKUR – HEM YAZAR!
“Okumak bir insanı doldurur, konuşmak hazırlar, yazmak ise olgunlaştırır.” Bacon
' Ölünce unutulmak istemezseniz, ya okumaya değer eser yazın veya yazılmaya değer işler başarın.” Benjamin Franklin
"Kâmil odur ki; koya her yerde bir eser, Eseri olmayanın yerinde yeller eser." Hz. Hadimî
“Kalem aklın dilidir.” Cervantes
Ne yazık ki biz Türkler’in tarih yaptığımızdan söz edilirde, tarih yazdığımızdan söz edilemez. Kendi tarihimizi batılı kalemlerden öğrenmemiz en çok şikayet ettiğimiz konuların başındadır.
GİRİŞ: Kişi, ne denli bilgili olursa olsun, belleğine güvenmemelidir. Çünkü, zamanla birçok şey unutulabilir. Bu nedenle, unutulmaması gereken şeyler, yazıya geçirilmelidir. Yazının bulunması, insanlık için çok büyük bir devrim olmuştur. Sözlü olarak aktarılan bilgiler, kulaktan kulağa geçerken birçok değişikliğe uğrar. Kimi önemli konular unutulur. Ama yazıya geçirilen bilgiler, gelecek kuşaklara hiçbir değişikliğe uğramadan aktarılır. Böylece, insanlığın binlerce yıllık birikimi, kuşaktan kuşağa aktarılmış olur. Bilindiği gibi insan ömrü sınırlıdır. Ancak insanlık dünyada var olmayı sürdürecektir. Yeni kuşaklar, kendilerinden önceki kuşakların birikiminin üstüne yeni değerler ekleyerek daha güzel bir dünya için çalışmayı sürdüreceklerdir. Böylece, kesintisiz bir biçimde uygarlık gelişip ilerleyecektir. Bunu sağlayan da yazıdır. Bilginler ve sanatçılar, insanlığın gelişmesi için en dinamik güçlerdir. Ancak bunların çalışmaları yazıya geçirildiği ölçüde gerçek değerini bulur. Bugün, yüzlerce yıl öncesinin bir destanı, şiiri, romanı bizi ne denli etkiliyor. Eğer yazı olmasaydı bunların büyük bölümünü yitirmiş olacaktık. Örneğin, Türk destanları zamanında yazıya geçirilemediği için bugün elimizde olan özetleri ile yetinmek zorundayız. Bunların elimizde bulunan kısaca konuları bile, insanlık için hazine değerindedir. Atalarımızın nasıl düşündüklerini, nasıl yaşadıklarını bu metinlerden anlayabiliyoruz. Bu destanların tümü yazıya geçirilmiş olsaydı, şimdi tarihimizi, geçmişimizi daha ayrıntılı bilmiş olacağımız gibi, bunların anlatımı ile beslenen sanatımız da daha yetkin olacaktı. İran destanı Şehname\' nin Firdevsi; Yunan destanı İlyada\' nın Homeros tarafından derlenip toplanması ve bu destanların daha sonra yazıya geçirilmesi sayesinde bugün insanlık büyük kültür yapıtlarına sahip olabilmiştir. Dahası denilebilir ki, İlyada\' dan yola çıkan batılı yazarlar, bu günkü batı sanatını yaratabilmişlerdir. Birikimin, insanlık tarihinde ne denli önemli olduğu bu örneklerde de görülebilmektedir. Kişi, çok bilgili olsa da zamanla birçok şeyi unutabilir. Birikimleri kuşaktan kuşağa aktarabilmenin en önemli yolu yazıdır. Okur-yazarlığın genel tanımı bir dilin yazınlarını okuyabilme, okunan öğeleri algılama ile kavrama yetisine sahip olunmasıdır. Günümüz bağlamında okur-yazarlık iletişimin bir parçasıdır. Bir dili bilip, konuşabilmenin yanı sıra iletişim kurabilmek için yeterli derecede okuma ile yazmayı da bilmek gerekir. UNESCO’nun tanımına göre okur-yazarlık; Değişik türdeki yazılı kaynakları, kayıtları kullanarak tanımlama, anlama, yorumlama, bir araya getirme, iletişim kurma ile hesap yapma yeteneğidir. Toplumun geniş bir kitlesine seslenebilmek, bilgisi ile gücünü geliştirerek hedeflerine ulaşması için bireye olanak veren olgudur. Okumak, doğduğu andan itibaren birçok eğitim süreci geçiren insan için en kolay ve en etkili öğrenme yoludur. Sahip oldukları bilgilerin %60’ını bu yolu kullanarak edinen gelişmiş ülke toplumları, günümüzde daha fazla okuma alışkanlığına sahip olmanın sağladığı avantajları her alanda yaşamaktadırlar. Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların bir çoğunun kaynağında ise eğitimsizlik yer almaktadır. Bu toplumlarda kişiler, okuyarak geçirebilecekleri zamanları çoğunlukla yararsız uğraşılarla geçirmektedirler. Oysa okuma alışkanlığı öncelikle kişilerin kendisi için edinilmesi mutlaka gereken bir alışkanlıktır. Ne var ki iş okuma-yazma bilmekle bitmiyor. Hiç okuma yazma bilmeyene Kara Cahil denir. Yalnız okuma-yazma bilip, bu düzeyde kalmış olanlara da Cahil denmektedir. Bundan anlaşılan, yalnızca okuma-yazma bilmekle de cehaletin sürekliliğini korumakta olduğudur. Okuma bilmek yazılı bir konuyu anlayabilmeye yarar. Bunun ötesinde bilgi sahibi olmak ise, okuyup anladıklarıyla o konudaki bilgilerini karşılaştırıp bir sonuca varabilmeyi sağlar. Demek ki, bilgili olmak kişiye fikir sahibi olmayı, fikir yürütebilme yetisini kazandırır. Bu olmayınca da tek başına okuma-yazma bilmenin insanı çok uzaklara götüremeyeceği açık bir gerçektir.

PROJENİN KONUSU: İZMİR  İlimizdeki ortaokul ve lise öğrencilerinin arasından 2013-2014 öğretim sezonu içerisinde özel uygulamamız neticesinde 50.000 yazar elde etmek.  İzmir’deki 750.000 öğrenci sayısı bunun için yeterli potansiyeli barındırmaktadır.
PROJENİN AMACI: İnsanımıza hem okumanın, hem de yazmanın önemini öğrenciler üzerinden aktarmak. Ülkemizin geleceği” konumundaki 12-17 yaş grubundaki çocuklarımıza yapılacak proje konusu etkinliğimizle HEM OKUR-HEM YAZAR statüsü ve alışkanlığı kazandırma amacındayız.

HEDEFLER: (Öğrencinin) öğrenciye: Yazı kabiliyetinin geliştirilmesi, Okuma ve yazma fiiline aynı anda işlevsellik kazandırılması, Olayları kavrama; anlama-anlatma yetisinin artırılması, Tarihe not düşme duygusu verilmesi, Planlı olma alışkanlığı kazandırılması, İfade edebilmenin getirdiği gereklilik ile ruhsal olarak rahatlama imkanı sunulması, 2071 temasından dolayı vizyonerlik istidatı kazandırılması… Pavlov’un prensibi gereği 2071,1071’i çağrıştıracağından milli şuura atfedilmesi, Milletçe aynı konuda ortak gündemle, ortak duygularla hareket ederek kollektiflik bilinci yerleşmesi, Çalışmalar yaz tatili süresince gerçekleştirileceği için, faydalı bir aktivitede hedeflenmiştir.

PROJENİN UYGULANMASI: Proje çalışması okul taramaları şeklinde olacaktır. Ortaokul ve lise öğrencileri hedef kitledir. Okul bazından konuyu ele alacak olursak, öğrenciler bir toplantı salonunda yer alacaklardır. Okul toplantı salonu olmayan okullar için uygun ortam İl Milli eğitim müdürlüğümce temin edilecektir.
Yazarımız Fehmi Demirbağ’ a ait özel bir yöntem ile yaklaşık 2 saatlik bir süre ile öğrenciler yazma hususunda eğitileceklerdir.  Burdan elde edecekleri teknik ile çocuklarımız artık birer potansiyel yazardırlar. Öğrencilere öncesinde dağıtılacak özel ajanda/defter kitapların yazım materyalidir. Öğrencilerden çalışmaların toplanma tarihi yarıyıl tatili sonrasıdır.
Yazılar “dolmakalem” ile yazılacaktır. Ajandaya yazılanlar ayrıca bilgisayar ortamına aktarılacak, okullar açıldığında öğrenci çalışmayı bir CD ile teslim edecektir.
Açılacak bir web adresi öğrencilerimizin çalışmalarının yer alacağı bir “sanal kütüphane” oluşacaktır.

ÇALIŞMA KONULARI: Roman, Hikaye-öykü, Şiir, Makale, Günlük, Röportaj tarzında işlenip, 2071 teması işlenecektir.
BEKLENEN SONUÇLAR: 50.000 el yazması esere sahip olacağız. Bu çocuklar büyüdüklerinde gelecekleri konum ile yazdıkları bu çalışmalar maddi-manevi çok daha önem arzeder hale gelecektir. Düşünsenize popüler birinin gençlik çalışmasına sahip olmayı…Geleceğin başbakanının, sanatçısının imzası… Her sene tekrarı halinde, hele birde proje ülke sathına yayılabilecek düzeye geldiğinde toplumumuzun vizyonu adına önemi paha biçilemez hal alacaktır. Aynı zamanda bu çalışmaların bilgisayar ortamında kaydı ile de dünyanın en büyük sanal kütüphanesinin temelleri atılacaktır. Türk edebiyatının şahlanış başlangıcı böylelikle ortaya konulacaktır. Olay Türkiye’ye mal olduğunda hersene 1.000.000 el yazması eser hedeflenmektedir. Ayrıca bu konu Türki Cumhuriyetlerle de paylaşılabilinir. Türk dünyası için ortak lisan ve ortak hissiyat paydası sökonusu edilir.
PROJE MALİYETİ: Öğrenciye tarafımızca temin edilecek bir ajanda…kalem…ve yazarımıza ait İzmir Milli Eğitiminden alınmış müfredata uygunluk içeren eserlerden birisi… boş CD…
Öğrenci başına; 20 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder