19 Şubat 2014 Çarşamba

şimdi


KAĞIT MENDİL


yıl 2014,
aylardan şubat
ve ayın 20 si...
istanbul ise sisli!
türkiyem gibi...
bulanık herşey,
gözgözü görmüyor!
çelişkiler büyüyor,
iktidarda maruzat!
paralel yapı ensesinde,
boza vefada değil,
ensede...
vefa ise pespaye!
zatı muhteremler öfkeli!
at izi it izinde,
bitmez izinde insaf!
atam izindeyiz,
işbaşında değil...

istanbul sisli,
ankara puslu!
pusuda ise puştlar!
güvercin kafeste,
şen şakrak olan kargalar!
zaman ve hürriyet,
lazımken herkese,
onlar gazete kağıdı!
duymazlar ağıdı!
mecalsiz dualar,
feryadı figan beddualar!
r den özürlü beyaz adında karalar...
...
yetim suriye menşeeli,
istanbulda sıkışan trafikte,
kağıt mendil satmakta!
al be amca!
alda lazım olur,
belki ağlarsın diye!
amca camını açmaz otomobilinin,
içeri soğuk girer diye...
dışarda şubat ayazında,
çıplak bir yetim,
suriyeli...
kağıt mendil satmakta!
al be amca!
lazım olur,
ağladığında yanında bulunsun!
amca konferansa gitmekte,
aklı yapacağı konuşmada;
toplantının konusunda...
müminler kardeştir!
...
seçimler var kapıda,
ya ahiret ya dünya...
halbuki milyarları akıtmakta organizasyonlar,
çok sevmedelerye vatanı,
üç kuruşluk reklamlar adına,
harcamaktalar onca rakamı!
...
bugün karışık yazdım,
karışığım...
sisliyim, pusluyum!
tıpkı istanbul gibi!
bir yanım kadim medeniyetler,
öte yanım sufli!
ben ki hepten yetim!
...
siyasiler dedi ki;
cemaat dedi ki;
muhalefet!
o dedi ki,
bu...
profesörler,
kitap yüklü merkepler gibi...
...
istanbulun yoktan trafiğinde,
bir çocuk...
yetim!
salya sümük!
kir pas içinde...
çıplak!
lüx arabanın camını tıklattı;
arapça söyledi isteğini...
şoför anlamadı ama amin dedi,
arapça her söze amin denirdi,
çocuğa acıdı,
camı araladı hafiften,
bir tl uzattı parmaklarının ucuyla...
çocuğun uzattığı mendili de almadı,
iyilik olsun diye...
keşke alsaydı...
belki ağlardı,
lazım olurdu!
....
aylardan şubat,
aylardan kısa olanı!
kısaca haletimi anlattım,
ruhiyemi,
yem olan Türkiye'mi!


uyanması gerekenleri...


madaya'da,
madara olan ümmet-i Muhammedi!

fehmi demirbağ




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder