23 Mart 2014 Pazar





ARKADAŞIM MERHABA!

(Sadece okuyun..! Uzun diye yarıda kesmeyin..! OKUYUN VE DÜŞÜNÜN!)

Merhaba Ben Kapitalizm!

Küçük kızlarınızı Barbie Bebeklerle büyüten benim. Ayşegül serileriyle sizlere batılı yaşam tarzını empoze eden. Bugün sizlerin estetik operasyonlar için kuyruklara girmenizin nedeni...Sokakları tornadan çıkan tiplerle dizayn eden...
Çıkarlarım uğruna kocaman bir moda endüstrisi yarattım!
İstediğimi de elde ettim, 17 yaşındaki kızların çoğu dış görünüşlerinden rahatsız.
Bir kadının bir moda dergisini 15 dakika karıştırması kendi vücudunu beğenmemesine yetiyor da artıyor bile.!
Kadınlara sesleniyorum! Lütfen birer obje haline geldiğinizi aklınıza getirmeden Victoria's Secret'a koşun.
Victoria's Secret ülkelerine Türkiye de eklendi, avuç içi kadar çamaşıra 80$ verince çok mutlu olacağınızı garanti ediyorum!
Dünyayı sarışın kadınların güzel olduğuna inandırdım, bu yüzden Asya kıtasında 300 milyon kadın düzenli olarak beyazlatıcı sabun kullanıyor.

Yine başardım! Bütün kadınları dolapları tıka basa dolu olduğu halde giyecek hiçbir şeyleri olmadığına inandırdım.

BENİ İYİ TANIYIN!

Bakış açınızı öyle bir değiştirdim ki, hırsız bir CEO'nun hayat hikayesi sizin için "azim ve başarı hikayesi" olabiliyor.
Ortalama bir insanın günde 5.5 saat TV izlediği, kitap okumadığı, tiyatro ve sinemaya çok az gittiği bir toplumda alaşağı edilmek gibi bir kaygım yok! yA DA, HOŞ KİTAP OKUSALAR BİLE yazılanlar benim hikayem...Tiyatro oyunları beni sahneliyor. Dev sinema perdelerinden siz cüce insanların haya perdelerini açarım bir bir... İtiraz eden çabalar sinek vızıltısı...


 Steve Jobs tabii ki çok önemli biriydi, ancak %1'inizin ihtiyacı olan makineleri 3. Dünya Ülkelerinde, ucuz işçilerle üretmekte çok başarılıydı..
Elbette bütün kapitalistler birer "aziz" gibi konuşacaklar, tıpkı Bill Gates gibi, 150 milyon dolarlık 66.000 m2 bir evde yaşayan bir aziz!
 Benim yüzümden ortalık miras kavgaları yüzünden kanlı bıçaklı olmuş akrabalarla dolu.
Her yıl 20 milyon çocuk açlıktan ölürken siz bir koşu bandının üstünde fazla yağlarınızı eritmek için ter döküyorsunuz!
Yedikleriniz benim kusmuklarım. Yediklerinizle hasta ediyorum sizi. Sonra hastanelerde devam eder çarkım...

Benim yüzümden dünyada 600 milyon obez ve 1.4 milyar aç insan var!
Starbucks için kahve üreten bir çiftçinin oradan bir bardak kahve satın alabilmesi için 3 gün çalışması gerek!
Uzak Doğu'da 6-12 yaş arası kızlar 200$ gibi komik bir paralarla seks kölesi olarak satılıyorlar.
 "Serbest piyasa ekonomisi" dünyanın en büyük yalanı. Bütün milli yapıları özelleştirme adı altında ucuza kapatmaya bayılırım.



Öz yurdumun insanı Amerikalıların % 24'ü eğer milyarder olmaları için bütün ailelerini reddetmeleri gerekecekse, bunu yapabileceklerini söylüyor.

ABD'de 7 milyon evsiz insanın olduğundan kimsenin haberi yok çünkü TV'de gördüğünüz Amerikalıların hepsi havuzlu villalarda yaşıyorlar.

Amerikalıların % 85'i eğer ekonomik durumlarını iyileştirebilecekse faşist bir hükümeti seçebileceklerini söylüyor. İşte bu kapitalin gücü!


15 yaşındaki bir çocuğun iPad alabilmek için böbreğini sattığını duyunca zevkten dört köşe oldum!
 Madonna'nın sadece Londra'da 8 evi var, ortalama 600 evsize barınak olabilecek büyüklükte.
Tayland'da Disney fabrikası için çalışan bir çocuğun Disneyland'e girecek parayı çıkarması için 55 gün çalışması gerek.
Afrika kıtası dünyanın altın rezervlerinin % 90'ını elinde bulundurmasına rağmen, dünyada sadece 4 tane Afrikalı milyarder var.
Afrika kıtasından her sene 8.5 milyar $ değerinde pırlanta çıkıyor, kıtanın açlık sorununu çözmeye yetecek miktar...
 ve siz pırlantalara bayılırsınız, Hindistan'da 1 milyon kişi günde 1.2 dolar kazanarak o pırlantaları üretiyorlar.

Sizin hayatlarına özendiğiniz Hollywood yıldızlarının % 64'ü kokain bağımlısı.
Yılda 20 milyon çocuk açlıktan ölürken siz aynı tişörtü haftada iki kez giymeye utanıyorsunuz.


Dünya nüfusunun % 50'si dünya kaynaklarının ve zenginliklerinin % 1'ine sahip.
Dünya nüfusunun % 1'i dünya kaynaklarının ve zenginliklerinin % 50'sine sahip.

...ve bankacılar benim evlatlarım.



Siz hangi tanrıdan bahsediyorsunuz, artık farkına varın, taptığınız tek tanrı benim!

Siz hangi tanrıdan bahsediyorsunuz, Müslümanlar 5 yıldızlı Kabe manzaralı otellerinde, "ibadet" ederlerken?



Siz hangi tanrıdan bahsediyorsunuz, bütün dünya Hıristiyan bayramı Noel'i sırf alışveriş yapıp eğlenmek için "kutlarken"?

Kapitalist sistemin yönettiği kullar haline gelmeyi kabul ettik hepimiz.

Bunu kendi özgür irademizle yaptık sanıyoruz üstelik…

Oysa Kapitalizmin Tanrısı fabrika ayarlarımızı bozmuş bile..

....


şımarmayacaksın, böbürlenmeyeceksin! kibirlenmeyecek! ... seni eşrefi mahluk edecek, işte bu gerçek! ... ya şimdi? makamının kalıbına, girenler...kalıplarını bozdular... ... oysa, katlederken peygamberin ehlibeytini, kanlı mızraklarına, Allahın ayetlerini, asıverdi, muaviyenin askeri... ... şimdi, çatal dillerde, ayetler, hadisler! Allahuekber diyerek, Müslümanım diyen Allah için katletti kardeşini! ... Allah için, kafire tebliğ edenler, kafir bildi kardeşini! ... Allah için, birbirlerini yiyenler! yemiyorum yeminizi! ... tapeler, mapeler, son nefese saklı, geride, ne çok heves kaldı. ... Kiramen katibin, sizden öte, vazifenize talip, binlerce çakma mümin! ... akıllarını kiraya verenler, nefsini put edinenler, kolayca ululadı, haketmez kodomanı! ... ilim var mı? yok! irfan, kültür, sanat! yokoğlu yok! ne var peki? bağnazlık, yobazlık! gani gani! nerde, ilmi rehber edinen mümin? nerdeler hani? ... herkesin rabbi olmuş, talimat vereni... rızıkta veren onlar, esirgeyip bağışlayan da! söylesen bunu yüzlerine, sümme haşa! ... bir bakın hele, siz, onların helal kıldıklarını helal, haram kıldıklarını, haram kılmıyor musunuz? hem ki, neyin uğruna; üç günlük dünya hatırına! ... ey! iman edenler! bir kez daha, iman ediniz! ... uğruna kavga ettiğiniz, liderleriniz... mazi olunca, ne kalacak avuçlarınızda! ... şeytan, yaradılalı, bu kadar mutlu olmamıştı... ve melekler bu kadar üzgün! ... iki paskalya yumurtası, tokuşturuluyor, sam amca tarafından, olup biten aslında bu! ... mart ayı, cidden, kazma kürek yaktırdı... bir de yürekleri! FEHMİ DEMİRBAĞ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder