26 Mayıs 2014 Pazartesi

kaldı dudaklarımızda, şarkın; şarkın bülbülü!
"soylu ahlak" 
(Necip Fazıl)
MERMERLERİN NABZINDAKİ SEDAYI TAŞTAN ADAMLARA İPEKSİ SÖZLERLE NAKŞEDEN ADAM!

necip sözlerin,
tılsım hükumdarı,
fazıl  ahlakın,
son mihmandarı,
kısa küreklerlerle,
karanlığın ummanında,
dalgalarla boğuşan adam,
bir adam yaratmak,
hülyasında,
reistin benim için!
sakarya oldun,
damarlarımda,
üç-beş damlalık kanımla1
hani büyükdoğun,
zindana dönüşmüştü,
baba katilleriyle,
bir saftaydınya,
fikir çilesinden büyük,
işkenceler,
öz kafatasından,
kusarken,
kurumlu modanın,
kaldırımlarında!
seksen üçün,
mayısında
ben artık öksüzdüm!
bir millet,
şairleriyle var!
şairlersiz,
ruhsuz kelimeler!
o kadar yalnızım ki,
şimdi bana düştü bu yük,
bu dava hor,
bu dava büyük!
bir hayat ki,
hayata kurmuş pusu!
sen yoksun!
arif nihat asyam,
mehmedim,
akifim!
taklitçi kuşlar,
tünedi yuvamıza!
çıplak hakikatler,
şuursuz!
bulanık bütün rüyalar!
ben,
senden kalan hecelerle,
savaşıyorum,
lanetli cümlelerle!
fısıltısı şeytanın,
ve ortaklarının,
uğursuzundan hemi de,
kahrolası bir uğultu,
başım dönüyor abim,
...
takatsizim!..


fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder