16 Haziran 2014 Pazartesi


yazamadıklarımdan ben sorumlu değilim!


kim istemez güneşli bir güne uyanmayı,
işler tıkırında, keyif tıkırında, herşey tıkırında,
olumsuz bir şey yok, herşey mütemadiyen yolunda,
söyleyin, kim sevmez sorunsuz soluk almayı?
...
aşk var, meşk var, sağlık, ekmek ve huzur,
yüzlerde kahkaha yalnızca elem ve keder mağdur,
yeryüzü cennet sanki, insan ölmek istemiyor,
alem-i insan zevk-i sefaya her daim memur!
...
uyanmışsın güne, patırtı gürültü içinde,
meğer arzuların bayat bir rüya kalıntısı,
işte sabahın ilk bombası ortadoğu ateş içinde
...
telafer...telafisi olmayan günlere,
bugünde merhaba!
umut ebem kuşağı!
of be yeis! emperyal niyetlerin uşağı!
...
dakika başı kaç çocuk ağlayacak,
kaç kurşun sıkılacak kaç şakağa,
hangi  nefes ulaşır ertesi şafağa?
...
yaşananlardan ben sorumluyum sanki de,
yazamadıklarımdan ben sorumlu değilim,
düşündükçe...eriyorum! kahrımdan ayol!
afet-i figan kader, mübah her yol!
...
kara keder budalaları feryat-ı figan,
sırtımdan hançerlemekteler,
sütun sütun kelimelerle!
ekranlar boyu ihanet şebekeleri,
kazan kazan fitne kaynatmaktalar,
kana banmışlar mürekkepli kalemleri!
...
vah! yurdum!
ah! anadolum!
cehalet ve küfrün çocukları,
kırmaktalar camdan sırlarını!
...
at izi it izine bu kadar mı karışırmış,
ahmakça sebeplerle karıştırmak niye,
nasıl bir kin, memleketi bitirmek için,
romayı, kudüsü kıble bilmek niye?
...
bir sabah!
güneş doğacak yine elbet,
batmamak üzere!
...
batmamak üzere ilelebet!
...
ve ben şarkısını yazacağım,
işler tıkırında, keyif tıkırında, herşey tıkırında,
olumsuz bir şey yok, herşey mütemadiyen yolunda
yazamadıklarımdan ben sorumlu değilim,
demeksizin!

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder