24 Haziran 2015 Çarşamba

AYAKKABI KUTULARI
Tüsiad toplantısıydı. Kasımpaşalı "milli otomobil" dedi. Arkasından ardı arkası kesilmez, bitmez olaylar! Double yol de...de me sakın milli otomobil...Otomobil de de. De me sakın "milli!"

Tam da kahırlanıyordum ki,
ayakkabım yok diye,
bu sabah,
ayağı olmayan birini gördüm,
kahrıma hayıflandım, utandım...
...
sonra birileri bahsediverdi,
kutularından ayakkabıların,
açıldı gözlerim, uyandım...
gezilerde gezindim...iğrendim!
...
pek yakın zaman önce,
adını çokça duyduğum,
milyon dolarların,
lakin hiçte görmediğim,
yuvalanmış ayakkabı kutularının dibine!
meğer operasyon varmış...
sağır sultan bile duymuşta...
duyamamışım
dokunulmuş meğer memleketin pimine!
...
hocaların efendisi kuduraymış,
olmazmış böyle yalan,
olmazmış böyle dolan!
bedduanın da bini bir para!
...
efendisi böyleyse bu hocaların,
söyleyin efendiler,
en müsaitinden fetvanız kaç para?
...
milli eğitim malum,
mağluma tarife ne gerek?
çarpık eğitimin sistemi,
tamir olsun da,
anadolunun da çocukları okusunlar diye,
okuyup ta adam olsunlar,
vatana millete hayrlı evlatlar olsunlar,
açılmış dershaneler sathına güzel yurdumun!
ardından dünyanın herbir köşesine,
vatandaştan toplanan himmetler karşılığında!
kayıt var mı?
yok!
kuyut?
o da yok!
hizmet adı altında çokça da müessese!
banka mı dersin,
medya organları mı?
dünyanın her bir köşesine kurula,
Türkçe Olimpiyatları!
eğitimin meşalesi 7 kıtada!
lakin yine charles dickens, yine mark trawen!
...
bayramlarda el öpen caillou da olmasa,
bir de sır kapıları!
bir de vatikandan tescil onayı!
...
hoca! hoca! samimiysen eğitimi sorgulasana!
...
cia ofisleri Türk okulları,
can you speak english,
sen şarkını türkche deyiver, yeter!
...
lan! istanbul konstantinapol olmuş,
kimi de ottomanlıca derdinde,
itiraz edende yok, farkedende!
Dershanemizi isterük!
...
Ensest...geçiniz...lbgt...onu da...
millet imanını yitirmekte,
ve ahlakını; ne gam!
illa ki dershane...
himmetler dolusu, ayakkabı kutusu!
...
beis yok! aynı yatakta sabahladıklarım,
şimdi düşmanlarım...
zekatımı çaldılar,
fidyemi, sadaka mı?
imdaat! kimse yok mu?
15 Temmuzda beklerim,
muz cumhuriyetine!
...
keçi sakallı lejyonerler saldırın!
...
hizmet hareketi,
hezimete endeksli!
gitti paracıklar,
dinden ve çocuktan beslenenler,
açlar aç!
reva mı bu?
...
karşı cephede ne var peki?
adaletçiler ve kalkınmacılar,
aynı safta!
kalkınmacılar eyyamcı kripto...
ters yani, fıtrata!
belli! kopacak fırtına!
...
bezirganlar işbaşına!
hocaefendi ininde vurula!
...
bir böbürlenme ki, sorma!
kurmayları, güya davanın,
kılaldırmazlaroğulları yani,
şaşkınlar!!!
n'oldu bunlara yaa;
ne istedilerde vermedük!
dershanemizi isterük!
...
başka mahalleden transfer,
new age islamcılar,
saldırın...reis'i suçlayın!
...
etrafımızda bi dünya savaş varmış,
geçiniz...oralardan geçen paralar...
kanlı para!
kayıtdışı efendim,
aklı almaz bunu hoca efendinin!
...
misal ben,
resmi kayıtta istanbulda,
bir tarla tapusunda ikamet etmekteyim.
9 diğer komşum gibi...
istanbul malum,
her 100 kişiden sekseni,
aynı durumda...
...
imdi! sorsan rakamlara,
ben tarlada mukim!
lakin,
emlak vergisi de,
çöp vergisi de ödemekteyim!
...
arkadaş; anlasanıza,
düzen bozuk düzen!
kaostan beslenenler,
girmişler birbirlerine!
...
hani,
yüzyılın başında,
almanlar ve sairleri,
arkeolog olmuşlardı,
bağdat demiryolu filan...
petrol bölgelerine girmişlerdi de,
hani,
güzide anadolum,
tezek yakmakla meşguldü...
bakın kuluncağa,
toryum yataklarına...
şimdilerde orada,
amerikanın füzesavarları var,
dikkatimizi savarak...
savaronalı günlerden,
parlamenter sisteme elvada...
biz ki hala burnumuzu boktan çıkarmadan,
yakarız ya kendi çıramızı da,
tezeğimizi de...
...
kişiler değil derdim,
sataşmak birilerine asla değil,
ümmet hala sıkıyorsa,
birilerinin kurşunlarını,
birbirlerine...
durup dururken,
kuklaları konuşmak niye,
kuklacı dururken!
...
üniversitelerde eğitim tırt...
test ile tost arasında!
hadi istisnalarını hocaların,
tenzih edelimde,
ürkütmeyelim fincancı katırlarını!
neymiş dershaneler,
üniversitelere öğrenci hazırlıyormuş...
yuh!
kendi çocuklarına,
müşteri muamelesi yapan,
başka memleket var mı yeryüzünde!
...
iktidar olupta,
muktedir olamayan bir  güruh!
hadi reise kıymayayım sözlerimde...
adam daha ne desin?
"one minute,
dünya beşten büyüktür,
dindar ve ahlaklı nesil!"
ki o bile dedi,
"yalnızım!"
...
ey! inandığı gibi yaşamayıp ta,
yaşadığına inanan milletim,
reisin dediğine kulak versenize!
...
nagehan, kütahyalı, ılıcak, gül, gülen, güler...
filanda filan işte,
boş beyinlerimizle,
gündemlerimizi belirleyin...
itaati pek severiz,
huyumuz bu!
...
hasılı;
ayakkabım yok diye üzülürken,
ayakkabı fabrikası kurmayı,
akledemedim ya...
ben ona yanarım!
...


fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder