5 Haziran 2015 Cuma


İNSANLIĞIMIZDAN UTANALIM!

Kapısında adalet sarayı,
yazılı olan binanın içinde...
büyükçe bir salon,
salon ki hıncahınç,
mahşeri bir kalabalık,
hakimin huzurunda,
hınç dolu taraflar...
ağır ceza mahkemesi,
hakim heyetinde üç kişi,
mahkeme,
hayvanat mahkemesi!
...
baş hakim bir at!
suçlanan zevat,
bir insan,
insan ki suçlu,
sicili kirli,
dosyası kabarık
bulursun,
ne suç ararsan!
...
diğer iki hakimden biri eşek,
bir diğeri kedi!
köpekse müdde-i umumi!
...
insanın savunması maymunda...
...
çokça şikayetçi;
kurdunu mu dersin,
kuşunu mu?
denizdeki balıktan,
topraktaki solucana...
yani canına kıyılmış,
türlü mahlukata,
herkes orada!
yalnızca hayvanat mı?
türlü türlü nebatat,
illa ki habitat!
...
herkesi almayınca mahkeme salonu,
vekalet vermiş,
birçok hayvan bir başkasına!
...
salonda bir gürültü,
bir uğultu!
havlamalar, anırmalar,
bağırış çağırışlar!
...
salon sesini kısmalı ki başlamalı mahkeme!
...
güm güm tekmeler hakim at kürsüyü,
- susun der!
susun ki,
boynuzsuz koyun dahi,
almalı hakkını boynuzludan!
...
salonda derin bir sessizlik!
...
At der,
yani hakim at!
- de söyle insanoğlu,
misal der,
ben atım,
nerde benim hakkım;
tarihi yazdın benimle,
yedim senin sayende,
ok yarası, kılıç darbesi,
kurşunlara gelmedim mi?
bir çuval saman karşılığında,
zaferlere koşmadın mı?
nerde sende vefa?
şimdi koşturursun beni,
kumarın için hipodromlarda!
...
ikinci hakim eşek anırır,
at hakimin kişnemesine...
ya ben...
suçum neydi ki,
yetiştiremediğin evlatlarına,
beni emsal göstermek,
eşşoğlueşek demek!
...
üçüncüsü hakim olanın,
kırmızı çizmeli olanı,
sokak kedisi yani...
ciğercinin kedisi de ne demek,
kediler aleminin arasına,
ırkçılık sokmak hani?
...
savcı olan,
yani bay köpek,
yani müdde-i umumi;
bir müddettir dikkat kesildin mi,
ey insanoğlu,
sokaklardan eksilen sesi mi?
diye sorar,
suçlu ademoğluna!
modern hücreler kurdunuz,
pet shoplarınızla!
keyfiniz gidinceye kadar,
gıcırdattınız bizimde keyfimizi,
sonra da saldınız,
barınaklara...
arabalarınızın lastikleri altında yatan,
ecdadımızı...
ah nasıl sorsak hesabımızı!
...
insan bu; mağrur kibirli...
heyeti mahkemenin,
iddianameyi paylaşırken haziruna,
onun gözü şikayetçilerin arasında.
ve dahi kafası arkada,
izleyicilerin sırasında...
...
fısıldar avukatına,
yani maymuna;
- avukat çaktırma,
şikayetçilerin arasında,
bir samur gördüm,
parlak kürklü...
onu bana ayarlasana!
Ha bir de ziyaretçilerden,
şu tavşan...
pek te semiz gözükmekte,
bir akşam yemeğine davet etsene!
...
At kişner,
maymunla insanın fısıldaşmasına;
-maymunluk yapma avukat!
atarım salondan ikinizi de,
sende benzemişsin müvekkiline!
...
türkülerdeki turnaları mı dersin,
ibibik kuşlarını mı,
hesap soran sorana!
...
meçhul hayvan mezarlığından,
yani soyu kurumuş olanlara,
ormanlar kralı aslan,
vekalet eder...
der;
sayın asistanım kaplan ile hazırladık,
iddianamemizi...
ormandaki
bütün vahşi hayvanlar adına soruyorum,
sayın mahkeme reisi,
bizden daha vahşi,
bu insan denilen hayvanı,
hangi kitaba göre yargılamalı?
hakkın hakikatin kitabına göre ise,
sayın mahkeme heyetinden bay eşek,
almış olduğu semeri,
sahibine iade etmeli!
kedi bir tas mama ile,
ya da bay köpek,
azıcık kemik ile,
sahibiyle yer değişmeli!
...
gürültü patırtı ile sürer de sürer mahkeme!
...
derken balık sazan,
atılır ortaya,
oltaya atıldığı gibi...
der;
-
sayın mahkeme heyeti,
kıymetli hayvanlar,
dört kitaptan anlamayana,
sivrisinek sazdır,
bu ademoğluna ne ceza verilse azdır!
...
lakin der,
hayvanlık bizde kalsın!
biz yaradılışımızda kalalım,
o insanlığından utansın!

fehmi demirbağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder