FEHMİ DEMİRBAĞ SÖYLEŞİLERİ
Okulumuz
öğrencileri yazar Fehmi DEMİRBAĞ ile bir
söyleşi gerçekleştirdi. Felsefe Medeniyet ve Düşünce Kulübü tarafından
düzenlenen söyleşiye öğrenciler büyük ilgi gösterdi. 07/10/2015 Çarşamba günü
saat: 10:00 da başlayan söyleşiye 137 öğrencimiz katıldı.
Söyleşi
kendimizi bulma kendimizi keşfetme adına yapılan bir yolculuktu aslında. “Uzun
yollar tek adımla başlar” diyen Konfüçyüs’e kulak verdik ve uzun bir yolculuğa
çıktık kendimize doğru. İnsanın hayatı bugün kuracağı cümlelere bağlıdır. “Sen
kimsin” sorusunu benliğimize yöneltip soruya cevap olarak kurduğumuz cümlelerde
kendimizi aradık. “Olmaz” kelimesini kaldırdık zihnimizden “neden olmasın”
dedik, “şimdi değil” diye bir mazeret yerini “şimdi değilse ne zaman” sorusuna
bıraktı.
Zihnimizdeki
olumsuz kodları silip olumluya çevirdiğimizde yapabileceklerimizin
yaptıklarımızdan çok az olduğunu gördük. Belki de yolculuğumuzun en önemli
duraklarından biri buydu. Kendimizi önemseme kendimize değer verme bizi biz
yapacak en önemli koddur. Kendimize ne kadar değer verir ne kadar önemsersek
sınırlarımızı o kadar genişletebiliriz. Bireysel sınırımız nedir, biz bu
sınırın neresindeyiz ve sınırı aşabilir miyiz?
“Sizin
en hayırlınız insanlara en faydalı olanınızdır” diyen insanların en hayırlısı
Hz. Muhammet bu sözüyle iyi insan olmanın ölçüsünü insanlığa yararlı olmaya
bağlamıştır. İnsan gücü ölçüsünde yararlı işler yapmalı ve insanlığa faydalı
olmaya çalışmalıdır. Bu noktada insanın kendine ve faydalı olmaya yüklediği
anlam önemlidir. İyilik adına küçük bir hareket dünyanın diğer ucunda büyük
yankı bulabilir. Bir kelebeğin kanadından çıkan hafifi rüzgar başka bir yerde
fırtınaya dönüşebilir. Yapmamız gereken tek şey iyilik yapmak adına biraz daha cesur
olmak. İşte yolculuğumuzun bu aşamasında kelebeğin kanadında hafif bir rüzgar
olmaya iyilik yapma cesaretini yakalamaya gayret ettik.
Hiçbir
şey tek başına bir şey değildir. Fakat her şey tekle başlar. İnsan da tek
başına yapabileceklerinin dışında beraberce çok büyük işler başarabilir.
Tarihimiz bunu örnekleriyle doludur. Geçmişlerimiz bugünler için hayatlarını
ortaya koymuş birlik ve beraberlik içinde büyük başarılar elde etmiştir. Peki
bizler gelecek için ne yapıyoruz? Bugünler için elinden geleni yapan
geçmişlerimizi ne kadar tanıyıp anlayabiliyoruz hatıralarına ne kadar saygı
duyuyoruz ve gelecek için bireysel ve beraber yapabileceklerimizin ne kadarını
şimdiye kadar yaptık? Bütün bu soruların içimizdeki cevabı nedir?
Yolculuğumuzun bu aşaması bu yönde içimizde bir kaygı oluşturma amacını
taşıyordu.
İnsan
kendini bulmak adına hayatı boyunca sayısız duraklara uğrar. İnsan hayatı uzun
bir yolculuktan ibarettir, tek adımla başlar ve ömür boyu devam eder.
1) GİRİŞ
Bu rapor, Barbaros Anadolu Lisesi’nde
konferans veren Fehmi DEMİRBAĞ’ın konuşmasının ve interaktif sunumunun
öğrencilerin gözünden değerlendirme ve sonuçlarını içermektedir.
2) İNCELEME VE YÖNTEM
Fehmi
DEMİRBAĞ’ın konferansını dinleyen 10. ve 11. Sınıf öğrencilerinin
değerlendirmeleri baz alınarak incelenmiştir.
3) GENEL OLARAK ÖĞRENCİ KANILARI
• Fehmi DEMİRBAĞ’ın konuşmasının akıcı
olması, interaktif olması, espirili olması bütün program boyunca öğrencilerin
dikkatini sahnede toplamayı başarmıştır.
• Oluşturduğu hayali gruplar öğrencilerin
eğer birlikte hareket ederlerse önlerinde hiçbirşeyin duramayacağını kanıtlar
nitelikte olmuştur.
• İnsanlar arasında din, ırk ayrımı
olmadığını ama illa ki bir ayrımcılık yapmak gerekirse Doğu medeniyeti 19. Yüzyıla kadar her daim Batı’nın önünde
olmuştur diyerek öğrencilerin aslında ne kadar büyük bir hazineye sahip
olduklarını hatırlatmıştır.
3) İNCELEME VE DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
• Fehmi DEMİRBAĞ’ın konuşmasının akıcı
olduğu ve bu sayede salonla bağını hiç
koparmadığı gözlemlenmiştir.
• Konuşmasını interaktif bir biçimde
sürdürerek öğrencilerin dikkatini hep sahnede topladığı gözlemlenmiştir.
• Öğrencileri sahneye çıkararak onların
toplum içinden konuşma yapma ve sahneye çıkma korkularını yenmelerine yardımcı
olmaya çalıştığı gözlemlenmiştir.
• Genel bir ideoloji olan ’’ Batı
üstündür’’ anlayışını ve öğrencilerin ‘’Batı hayranlığını ‘’ konuşması boyunca
yıkmaya çalıştığı gözlemlenmiştir.
• Bir konuyu bir çok farklı açıdan ve
olaydan ele alarak ve örneklendirerek akılda kalıcılığı artırmaya çalıştığı
gözlenlenmiştir.
Bağcılar Barbaros Lisesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder