27 Aralık 2013 Cuma

ŞİMDİ REKLAMLAR!





DOHTOR ÖLECEK MİYİM?


Ben ne anlarım sistemden,
rejimden, devletten, hükümetten...
sen bi de, ölecekmiyim derdimden!
Ah be dohtor fakirlik zor zenaat!
Aklen, bedenen, ruhen...
illa ki cepken!
Geçmişe bir çekap;
Tanrı uludur, tanrı uludur...
...
Poliste can korkusu,
ben de açlıktan ağız kokusu!
askerde yediğim dayaklar,
unutturdu anamdan yediklerimi...
öğretmenim de az dövmediydi...
sevdam da olmadı ki benim,
al dedi anam bu gızı,
bağladı başımızı...
gördük ya atamızdan,
bizde dövdük elgızını!
dohtor;
altı boğaz bakar elimize,
nasıl yanak derdimize!
tam 3 aydır gan gelir genzimize...
zahar, geçen yıl gaptım,
gurbette gış boyu çıplak yattım.
ne gazandım gönderdim evime,
gönderdiğim yetmez ki, nafile...
bana bi haller olursa...
kim bakar yetimlerime?
...
ben halleşeyim dohtorla,
bir telefon gelir,
çıkar doktor dışarı...
odada televizyon,
televizyonda haberler...
haberci garı anlatır vır vır!
söyler ki memleket garışır!
hocayla başvekil gapışır!
Sarıçiyan kudüse sırnaşır...
Gaynar dibi dünyanın,
benimde ahlım garışır.
...
Bir öksürük daha tutar beni,
sanki ciğerim yapışır...
dershaneler gapanacakmış...
Gapandı da!
Gapanmadı lakin fetönün çenesi.
vışşşş!
benim veletlere ne?
iyi ki gapandı da!
hiçbiri bilmez ki okul?
sanki benimkiler değil, kul!
Biz bit içindeyken
Bitcoin çok cool!
sanalından ya da gerçeğinden paralar,
yokluğu bizi yaralar!
Ah bitap kelimeler,
veletlerim bitpazarında nur yağsın bekler!
...
muhalefet çıktı ardından,
farklıymış gibi olanlardan,
perti çıkmış adalet arayışından...
...
bir o, ona diyor,
beriki farksız ondan!
trafiğin ahvaline baksın inanmayan...
...
dohtor gelmeyecek sankim,
çokta oldu gideli!
...aha! haberler bitti,
ekranda bir yorumcu,
fularlı gazeteci;
bağrınıp duruyor,
sanki beni okuyor!
"fakire ekmek yok,
zenginin mezarı mermerden,
hak hukuk ekmek arası,
ekmek; kimine yokluğu çile,
kimine varlığı obezite!
garibin bebesi aç,
kiminin itine mama paristen!
saunada terleyenler,
alınterini hakir görenler!
memleket yedi bölge,
taksimi az bulanlar taksimde,
sokağa çıkasım var,
dağlara da...
bağırasım,
avaz avaz!
tepkiliyim ya...
öfkeliyim...
hakkım yendi,
haklarımız,
en çok ta...
hayallerimiz!
kavgalara karışasım,
yumruklar sallamak,
saymadan hemi de...
karışasım var,
karıştırasım!
devrimler yapasım,
tarihler yazasım,
yıkasım,
dökesim geliyor!
ağız dolusu,
küfürler edesim!
bugün böyleyim işte,
yarın belki pişman!"
...
dohtor henüz dönmedi,
ben odada yalınız!
tv de bitmez programlar!
aha da şimdi; evlilik programı
ardından acundan reklamlar!

FEHMİ DEMİRBAĞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder