15 Ocak 2014 Çarşamba

UTANIYORUM,



BOSNA!
ZOR ZAMANLARIN SUSKUNLUĞU İÇİMİZDEKİ ÇIĞLIĞIN ADI...
insanın dışının tenha,
içinin mahşer olduğu,
kızıl şerbetli günlerin sonunda,
eski yugoslavya'da...
yalancı kardeşlik bitti bitecek faslında,
yaşanmışlıklardan biri aslında,
47 den bahsetmeyeceğim,
yücelcilerden...
aliyanın çocuklarının diyarından,
kanlı öyküler sunacağım...
zaman ki ahir,
mevki ki,
hatıralarında ecdadın şanlı izleri...
demokrasi putuna secde ededursun,
uygar insan!
nifakı meyveye durdu,
avrupanın merkezinde,
çağdaş mabedler yurdunda!
hakkından mahrum edilenler,
gözyaşı coğrafyasının,
bir diğer ucunda!
saraybosna'da,
vase miskin sokağında,
bir vahşi masal daha!
ekmek bekleyen insanlara,
kan kusan kurşunlar!
modern zamanların soykırımı
yüzbinlerin kıyımı...
ölüm istatiski bir olay,
srebreniztza dile kolay,
maskeli daltonlar ki,
daytonda!
barış masasında!
vahşetin adı sırp
tarihten kırp!
çağdaş dünya,
durma, zulme göz kırp!
sene ki 1992!
medya medya kanlı dizi!
çağdaş dünya seyir halinde.
sürgün...
tecavüz...
efendim, abartmayın,
olur böyle şeyler!
hem ki savaş bu!
kelimeler kurak,
rahmet tutsak!
yürekler kilitli,
söz yok, ses var!
hecelerce lakırtı!
dünya ki oyun yeri,
biraz sessiz olun çocuklar!
en sevilense savaş oyunu!
az ötelerden bir masum,
korku içinde;
"anne!
küçük çocukları,
küçük mermilerle,
öldürürler değil mi?"
ben şiir yazarken,
can vermekte canlar!
insanlar ki cümle kör,
ne farkeder ki ha elmas,
ha cam!
ruhsuz kalmakta bedenler,
can yok can!
Ah bosna!
unutulmaz ölümlerin yurdu,
bana uykusuz geceler bıraktın!
yorgun sabahlar,
kara ağıtlar,
bana insafsız bir insanlık bıraktın!
ben sende...
kor ateşler bıraktım!
analar...bacılar...
çaresiz bebeler diyarı bosna,
ecdadın yadigarı,
ben sana ihanetler bıraktım!
gafletler!..
dirilmek isterdim sende,
ben sende,
utançlar bıraktım!
Ah rabbim,
tek dileğim;
bundan sonra,
cennette istemem senden,
hiç olmaz ise,
".. ne olur hep insan kalayım!"


1 yorum:

  1. Küçük ve alçak insanların elinde Büyük ve Yüksek silahlar...
    Vuran,, vurdu gitti.
    Vurulan,, kim vurduya gitti.

    YanıtlaSil