20 Mart 2014 Perşembe


memleketimin dağlarına bahar gelmiş!

bahar gelmiş,
memleketimin dağlarına, oy!
bana ne ottan, çiçekten,
börtü böcekten!
bana ne!
bana ne arkadaş,
senin burcundan,
tuttuğun takımdan!
bu yıl ki modadan!
artisinden, şarkıcından!
bak! kan ağlıyor Türkistan!
sana ne ise,
kanayan müslüman coğrafyadan,
bana ne senin dünyandan!
sen mazlum 11 ülke say,
ben de sayayım senin topçundan!
...
asabım bozuk kardeşim!
tat almıyorum senin lezzetinden!
hem ki;
ne kadar zorlasam da kendimi,
aşk şiirlerinin şairi olamam!
benim anladığım mevzuu,
tepesine bomba inen çocuklar!
hepsi bu!
zalimler ve mazlumlar,
benim ilgi alanım,
ben bu yarayla,
bu sevdayla yaşarım!
cacıktan mevzuların muhatabı,
maaşlı hocalar!
kürsüler boyu lakırtılar,
mikrofonlar boyu,
mitingler...
kalabalık meydanlar!
fitneler, fesatlar,
büyük adamların işi...
ben küçük çocuklardan,
dem vururum,
işim bu!
ne ikna olurum olup bitene,
ne yem olurum şeytanın direktifine,
...
camiler kışla,
kubbeler miğfer,
minareler süngü,
çamlıca'daki ise,
yalnızca inşaat!
hem tefrit,
hem ifrat!
...
mazlumun edebiyatı olmaz
gözyaşı olur, dramı,
kandan bahsedip,
sen ki;
dikersin tepene şarabı!
...
benim secdem,
sizin taptıklarınıza değil,
ayet çakıcılar,
sizsiniz tek meselem!
...
vız gelir,
tırıs gider,
korktuğunuz,
küffarın büyüsü,
100 yıllık ölüsü,
yeter,
benden gözükmeyin bana,
siz görün o zaman,
neymiş,
vahyin gücü!
...
sen bakma dağlarımın yoz,
ovalarımın boş olduğuna,
hatta,
köylerimin boşaldığına,
şehirlere doluşmalara,
sokaklarda boş kafa dolaşanlara,
boş lafa karnım tok!
bakman son yaşananlara,
ben ki hiç,
aldatmadım!
aldanmam da!
...
ben,
anadolu!

fehmi demirbağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder