19 Mart 2014 Çarşamba


CİHAN HABER AJANSLARINDAN
KARDEŞLİK TÜRKÜLERİ DİNLEDİNİZ!

depreşme boşuna güneş,
kanım donuk bugün,
ne elime kalem alasım var,
ne de şiir karalıyasım...
...
elleşmeyin bugün bana dostlar,
havam yok bugün,
ne anlatasım var,
sırrını kainatın,
ne de kırasım var belini,
iki satır lafın!
...
dokunmayın bana insanlar,
ne selam verin,
ne adres sorun,
bu şehirden bugün,
alıp başımı gidesim var!
...
asabım bozuk bugün,
keyfim, moralim,
gelmeyin üstüme,
gelmeyin nolur,
kalbinizi...
olmadı; kafanızı kırarım bugün!
...
tersimden de kalkmadım, hayır
sebep aramayın halime,
kanımda tersten akmıyor,
damarlarımda,
var...yılların birikimi deyin,
bir haller var üstümde,
siz beni hayra yorun bugün!
...
yıl, 2014
yüzyıl önce,
başladı birinci cihan savaşı,
birinciliği,
zulmünden dolayı verdiler,
bugün...
içimde bir başka,
cihan savaşı...
kaçıncısı bilemem,
inanmayan baksın;
kaynak;
cihan haber ajansları!
...
seçimlere 10 gün kaldı,
neyi seçeceğiz?
ya ötelerden gelen mesajı,
okyanus ötelerinden olanı...
ya da seçeceğiz,
devletin bekasını,
saklanmış ayakkabı kutularında...
...
egemen zihniyetin,
kur'anla dalgasını!
...
bugün tepem atık,
sabrım belki katık!
...
dokunmayın bana da,
şunca dokunulmaz arasında!
...
ya devlet başa,
ya kuzgun leşe,
devlet dedim,
üstüne alma bahçeli,
ehil olmaz isen
kılıç neyine gerek,
yeri darın oğlu!
...
hani yakın zamanda,
bir reklam izlemiştik,
iki vatandaş,
bir sarı çiçek için kavga ediyordu,
sunucu ses,
durun etmeyin,
şimdi kardeşlik zamanı diyordu!
...
işte,
benim o gün bugündür,
asabım bozuk aslında...
...
söylemeye dilim varmıyordu;
ben,
sizin kardeşiniz değilim,
ey! kabilin çocukları!

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder