30 Nisan 2014 Çarşamba


BAS GAZA ŞOFÖR!


kendisi de homurdanıyordu,
kullandığı dizel kamyon gibi,
yolda kalınca,
anadolunun bu ücra yerinde,
otostopla biniverdim aracına,
aslen tokatlıyım dedi,
başladı yol boyu konuşmaya,
öfkeliydi, yıllarca biriktirmişti,
be mubarek adam benimi buldun,
yılların birikmişliğini kusacak?
üniversite mezunuymuş,
uzunca sürede memurmuş,
iftiraya uğrayıp olunca işinden,
bir arkadaşının kamyonunun,
direksiyonuna geçmiş,
ekmek parası uğruna...
tam 13 yıldır,
yaz kış demeden,
yollara adanmış bir ömür,
-neler taşımadım ki,
nerelere neler,
ah be kader!
katettiğim her kilometrede,
kahrediyorum arkadaş
bak bu kamyon alman malı,
biz de türk malı!
arkadaş,
bütün avrupadakinden fazla,
kamyon yol alır anadolu'da!
mevcut taşımacılığımızın,
dörtte üçü yani!
karayolu demek ne demek?
gavurun arabası demek,
yedek parça demek,
arabın petrolü,
insanımızın aptalca rolü,
...
şoför değil adam,
sanki şehirlerarası kütüphane,
anlamamki anlattıklarından,
ben basit bir pazarlamacıyım,
ithal ürünler satmaktayım.
....
anlayacağınız,
yolda kalmanın bedeli,
esiri olduk kamyoncunun,
hele ilk benzinliğe gelek,
canımı kurtaracam,
bir hamlede,
binerim bir otobüse,
ulaşırım gideceğim yere!
...
şoför konuşadursun yol boyu,
içimden yükleniyordum,
kamyonun gazına!
bas gaza, bas gaza!
...
satılacak mallarım var daha,
...
mallara!
...
hele bir de trafik kazalarından,
bahsedince...
istiklal savaşından,
daha çok can vermişiz yollara...
iyice tadı kaçtı yolun,
...
eğer dedim içimden,
huylu biri olsaydın,
olmazdın memuriyetinden!
sana ne!
sen şoförsün bak işine!
koce devletten iyi mi bilecen,
karışırsın büyüklerin işine?
...
kamyonun,
yol boyu neden,
homurdandığını anladım!
adamın söylediklerini,
anlamadan,
...
bu yollar,
homurdatır adamı!


fehmi demirbağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder