9 Mayıs 2014 Cuma


duydum ki kanser olmuşsun!

musluklardan akan su,
klorlu,
ya da plastik kaplarda,
zavallı böbreğim!
...
yediğin gıdalara bak hele,
genetiğiyle oynanmış,
garibim patates!
raf ömrü uzun olsun diye,
her türlü,
bilimsel tuzağa bezenmiş...
zavallı karaciğerim!
...
stres dediler,
abartılmış korku,
ya da kaygılarımın adına!
ne hormon kaldı,
ne de akıllı,
başka salgı...
zavallı kalbim!
...
şehirde yaşamak,
matah şeydir,
doluşun ey köylüler,
betondan kulelere,
zehrini soluyun,
gri gökyüzünün,
zavallı ciğerim!
...
ruh, beden, akıl sağlığı,
sağlık olsun,
sizlere ömür!
ah beynim!
...
bağırsaklarım...
bağıramasaklarım!
...
oturmaktan gün boyu,
şiştim,
oburluk,
kaçınılmaz oldu!
ah bedenim!
...
kanser dediler,
ilaç endüstrisi,
ve şubesi,
tababet ehli!
pek bi moda oldu!
milletçe yolunmak,
kader oldu!
eczaneler hele,
kitlesel imha silahları,
resmi deposu!
...
sentetik,
binalarda,
sentetik,
gıdalar,
sentetik urbalar birde,
adamlar ve adamlık,
ah plastik oldu!
...
abiler, ablalar,
çoluklar çocuklar...
talan edildi doğa!
en güzel manzaralar,
bilgisayarımıza,
masa üstü oldu!
...
yalan söyleyen tarih,
ah kör talih!
yalana,
ilimde, irfanda,
bilimde, kültürde,
her bir kurum ve kişi,
ilelebet abone oldu!
...
bu şiiri sana yazdım abim,
duydum ki hasta dediler,
kanser olmuşsun!
bugün sana,
yarın bana,
torbasından piyango,
sana çıkmış,
modernitenin,
bir başka kurbanı olmuşsun!
...
geçmiş olsun!

fehmi demirbağ


Yakın zamanda rahmetli olan Şevket abime...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder