23 Mayıs 2014 Cuma



HUZUR

maceracıyım aslında,
dedi yaşlı adam,
huzuru bulmak için,
koca ömrümü harcadım.
aşılmaz engelleri aştım,
bilinmez diyarlara ulaştım!
lakin, bulamadım!
ne zenginlikteydi gözüm,
ne kralların sofrasında,
ne ölümsüzlük sevdasında.
sordum yerini,
bilgiçlere!
bilebilecek herkese!
kimse adresini bilmiyordu,
huzur bilinmiyordu!
...
peki bulabildin mi dedi,
genç adam ihtiyara,
aradığın huzuru,
uğruna ömür harcadığın?
...
hamd ülkesinde,
şükür dağında,
tebessüm ikliminde,
sevgi ovasında,
saygı vahasında,
empati nehrinin,
tevbe sularında...
ve kalp kıtasında,
imiş huzur,
sonsuzluk deryasında,
insanlık davasında!
...
ihtiyar adam;
boşunaymış çabam!
huzuru bulmak için,
huzursuzluk ormanında,
kaybolmam!
...
genç adam;
ne önerirsin bana?
...
yorma kendini;
bir parça huzur,
helalinden yediğin,
kuru ekmek arasında!
...
yarin iki kaşı arasında!
...
rızasını almak için,
yaradana dökülen gözyaşında!
...
huzur insanın mayasında,
mayanı yitirme,
ey oğul!

fehmi demirbağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder