14 Mayıs 2014 Çarşamba


''Abi Mahmut çıkmadı.
Mahmut ÇIKAMADI!
Beni bırakın onu alın abi.
Onun karısı hamile!''
SOMA
"babam hep simsiyah gelirdi eve, alnında helal teriyle.
Bugun babam neden beyaz giyinmiş anne?"

oy yunusum,
ne derdin sen olaydın,
dadaloğlum,
köroğlum,
neylerdiniz,
ben yerine?
yerin altında,
bahtı kara,
ekmeği kara,
somada,
canlar
sedyeyle sayılınca,
kavun deposuna,
sokulunca!
feryadınızın rengi,
zifiri mi olurdu?
söyleyin pir'im,
pirim çıkarmaya,
çalışanları görünce,
kandan siyaset...
içiniz yanardı,
bilirim,
nasıl isyan ederdiniz,
söyleyin?
ölü ozanlar,
konuşsanıza!
akifim,
necibim...
bir şeyler söyleyin bana,
ne diyeyim olanlara!
...
cehalet eken,
günah biçen,
bir güruhuz,
ruhsuzuz!
susmayın nolur,
konuşsanıza!
...
afetin türlüsü başımızda,
gün olur,
depremle sarsılırız...
madenlerde kavruluruz...
trafik kazaları,
tuhaf hastalıklar,
kahrolmalar...
ardı arkası kesilmeyen,
belalar!
konuşun ozanlar!
nasıl ağıtlar yakılır,
ne zaman biter,
anaların acıları?
bebelerin ağlamaları?
...
somada bir hesap,
cehaletle can arasında,
ikiyüzlülüğümüz,
ikiyüzü aşkın can...
Allahım!
öfkemden patlayacam!
...
ateş düştü ocaklara,
kömür ocaklarından,
ağlayın analar!
bacılar!
çok ağlayın,
gözyaşlarınız söndürsün,
ateşimizi!
...
ben,
kahroldum!
ben...
sustum!
...
ölü ozanlar,
sizde susuyorsanız,
ben de sustum!

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder