19 Haziran 2014 Perşembe

ezoterik şizofreni!
EKMELEDDİN!


ver dedim dayı,
ver ordan bir kitap ta okuyayım,
öğleden sonra uğradığım sahafta.
eski olsun dedim amma,
eski bir kitap!
tazedir onlarda hitap!
...
güvelenmiş, sararmış,
ceylan derisinden mamul,
bir kitaptı elime aldığım,
sahaflarda koca çınarın dibine oturupta,
soluksuzca daldığım!
...
müellifi çerkes bir yazar,
ismi lügatlerde ne arar?
sıradan bilinmedik bir isim,
bilindik sözler sarfetmekte!
...
ismi kitabın "aklın halleri"
kitabın dili, enteresan; "arami"
benim gibi düzene harami,
bir kitap kurdu,
kitabı bir solukta okudu!
...
diyor yazar;
"akıl görür, göz görmez,
kader gelince göz görmez!"
...
yazarın geçmişi de enteresan,
adamın ömrü,
yahudiler arasında geçmiş!
anlatımı feveran!
...
"masumiyet ve mahremiyet,
mazeret zindanında müebbet!
sanki ilelebet!"
...
"İzzet Baki" yazmışta yazmış,
aklın hallerini yazmış,
...
"takatsiz dakikalar ömrümü kemirmekte,
ol dem imiş, elem ve keder semirmekte!"
...
islam aleminin pür melal halini,
yahudilerin dünya hakimiyetini,
sebeb-i hallerini...
...
"izzet baki" islam medeniyetindeki,
akıl tutulmasını,
heva heveslerin ifasını,
münafıkların tezgahlarını,
ve iflasını...
...
"artık dininizi kemale (ekmeleddin) erdirdim,
sizden başka din makbul değildir,"
diyen rabbimizi!
...
eski bir kitap okudum,
eskimeyen sözleriyle!
...
ihsan oldu, öğrendiklerim,
çerkesoğlundan!
bilinmeyen yazardan,
"aklın hallerini!"

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder