18 Haziran 2014 Çarşamba


NEDEN BE ARKADAŞ?

ufukta mahşeri beklediğini,
bilmeksizin bekleyen adam,
özür dilerim!
...
size bir şey sorabilir miyim?
...
Hayat neden bu kadar zalim?
...
yok değiştirdim soruyu;
insanlar neden bu kadar zalim?
...
yaşamak neden bu kadar zor,
ve neden bu kadar güzel?
ve vazgeçilmez?
...
ve kimse sevmezken beni,
eşim, dostum, çocuklarım,
ve dahi devletim!
işe yaramaz olduğumda!
...
ve herkes peşimdeyken,
eşim, dostum, çocuklarım,
ve dahi düşmanım,
cebim cukkalıyken!
oturmuşken bir makama!
...
hiç sordunuz mu bana,
nasıl bir hayat isterim?
nasıl bir hayata,
mecbur kıldınız?
...
kafam neden karışık?
...
insan olmak neden zor?
...
herkesin biçimlediği olmak,
biçimlenmiş kalıplara hapsolmak,
...
neden zor adam olmak?
...
oysa daha çok vergi vermeliyim!
akredite fikirlerim olmalı!
arada birde olsa sormamalıyım oysa,
dünyada neler olup bittiğini!
...
asla yanlış partiye oy vermemeliyim,
neyin eğri neyin doğru olduğunu,
hangi ilaha tapınacağımı,
büyüklerim bildirmeli;
düşünmemeliyim!
...
hangi kızı seveceğimin standartları,
geçireceğim hastalıklar,
okuyacağım kitaplar,
yemem gereken gıdalar,
daha ben doğmadan belli!
...
taze bedenli, çürük ruhlu ben!
...
ey insanlar!
sizin istediğiniz gibi,
adam olamadığım için,
özür dilerim!
...
sahte geldiğim için sizlere!
...
ve hayret,
neden muhtacım ilginize?
...
insan olmak,
aramak mı yoksa?
...
NEDENİ?

fehmi demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder