25 Haziran 2018 Pazartesi

SEÇİMİ MATEMATİĞİ SEVEN MİLLET KAZANDI
Seçimin gerginliği ve yorgunluğundan yatamadım seçim gecesi. Sabahı edemedim bir türlü. Sabah namazının ardından sızıp kalmışım. Uyandığımda müthiş bir baş dönmesi, bulantı...Zar zor toparladım kendimi, oyumu kullanacağım okula attım kendimi.
Okulun girişinde berberimle karşılaştım. Mahallede herkes birbirini yakınen biliyor aslında.
"Abi" dedi. "Bu kez tamam, göndereceğiz sizinkileri!"
Dedim "İnce işler, bu işler...Siz anlamazsınız...Kes traşı" deyip takıldım ben de.
Karşı komşumuzun oğlu beni gördü, hürmetle elime sarıldı. Annesi çarşaflı bir hanım. " Reise veriyorsun değil mi" dedim. Gülümsedi. "Fehmi amca sen ne diyorsan o" dedi. Veledin Hdp sempatizanı olduğunu biliyordum oysa.
Üst kat komşumuzun, yan, alt komşumuzun, sokaktaki komşularımızın seçim sandığındaki adreslerini biliyordum yani. Onlar da benimkini...
Hülasa heyecanla sandıkların açılıp oyların açıklanmasına gelmişti sıra.
Cumhur İttifakı genel teveccühü almıştı, Reisi ilk başkan olarak seçtiğinde.
Millet öyle milimetrik oy kullandı ki matematik dehası mubarek. Okumaları da doğru okumak lazım.
Ucu ucuna yaşamayı çoktan öğrenmiş halkım ucu ucuna değerlendirmelerde bulundu verdiği oylarla.
Reis dedi "başkanlık sesin hakkın. Ama Mhp desteği olmasa biraz zor alırdın bu seçimi. Şimdi metal yorgunu teşkilatına söyle önümüzde yerel seçimler var. Malum kibriyadan vazgeçmezlerse bu kredimi tekrarlayamayabilirim. Söyle toparlasınlar. Mecliste yeterli çoğunluğu vermiyorum ki teşkilat aklını başına alsın. Koca partiyi koalisyona sürüklediniz. Artık aldatılma lüksünüz yok! Kendi yerine de bir adam yetiştir artık. Senden sonrasını düşündürtme bizlere!"
Akparti'ye mesajı netti milletin. "Reise dua edin! Yatarak buraya kadar. Kibri bırakın. Usülsüzlüklerden uzaklaşın. Adalet ve kalkınmaya odaklanın. Gençleri ihmal etmeyin. Sizi omuzlarında taşıyan kadın teşkilatınıza da teşekkür edin. Yerel seçimler için çalışmaya hemen başlayın. Bu kez affetmeyiz. Belediye başkanlarınızın, başkan yardımcılarınızın, bürokratlarınızın aklını başına alması lazım."
Bu seçimlerle Türk siyaseti yeni bir siyasi aktör kazandı; Muharrem İnce. Chp nin oy oranının üstündeki oyuyla meydanları şenlendirdi. Seçim sonrası sonuçları kabuluylede siyasi olgunluk göstererek kendi bağnaz yığınlarını sokaklardan uzak tuttu. Bu temposuyla Chp ye alternatif bir lider olduğunu gösterdi. Belki Chp nin İstanbul Büyükşehir belediye başkanlığına aday olabilir. Ya da Kemali koltuğundan edebilir. Genç oylarında adres olduğunu da gördük. Hdp den uzak durması gerektiğini umarım anlamıştır. Dini argümanlara meyli solun din karşıtı refleksine iyi bir cevap oldu aslında.
Kemal Kılıçdaroğlu... Mezhebi reflekslerinde ki tutumundan vazgeçmezse koltuğu sallantıda. Parti içindeki marjinallerin adresi aslında Hdp ye geçti. Türk ve Kürt koministlerin merkez adresi Hdp oldu. Chp Atatürk söylemlerinde samimiyetini yitirdi. Atatürk' ü partisiz bıraktı.
İyi parti ve Akşener. Mhp den ayrılarak partileşen oluşum aslında mini bir Akparti oldu. 4 eğilim partisi. Bu şu demek, sağlam bir liderle yeni bir partiye hayır demeyecek bir eğilim var halkta da. Ama bu ismin Akşener olmadığını da gördük. Bu acaba Akparti içindeki muhaliflere de bir cesaret verebilir mi?
Geldik Bilge başkana. Oyunun yarısını Akpartiye kaptırdı. Ne gereği vardı denilen bu sonuçla milli görüş efsanesini yerle yeksan etti. Fatih Erbakan a gündoğdu mu acaba? Saadetin bir emekliler kahvesine dönüştüğünü izlemledim.
Gelelim Devlet Bahçeliye. Aldığı oyların yekün kısmı Akparti'den gelen ödünç oylar. Akparti oyları kendisini kurtardı o da Akparti'yi. Garip bir durum çıktı ortaya. Umarım bu kozunu kötüye kullanmaz. Meclisin dengesi kendisine bağlı.
Hüdapar'ın Kürt oylarına karşı talebi hususunda çok çalışması gerektiği ortaya çıktı. Aşiret kafası Kürt oylarında hala çok etkin.
Hdp ye ne desem bilemedim. Terörle olan ilişkin sürdüğü sürece sen ancak din karşıtlığından beslenen Chp oylarıyla varlığını sürdürebilirsin mesajını umarım almıştır.
Batı'ya gelince hevesleri şükürler olsun ki yine kursaklarında kaldı.
Hele Fetö...Kainat imamının (!) vuslat özlemi bir başka bahara kaldı. Rüya telkinlerine devam yani.
Kısaca çok farklı yorum ve eleştirilerle uzun süre konuşulacak bir tablo ortaya koydu millet iradesi. Millet siyasetin kulağını nazikçe çekti.
Bu arada Abdullatif Şener'li, Barış Atay'lı, Ahmet Şık' lı meclisin nasıl çalışacağı da merak konusu şüphesiz.
Artık işimize bakalım.
Ülkemiz için, geleceğimiz için barış içinde yaşayan, gelişen, ahlaklı bir Türkiye için gayretlerimizi sürdürelim.

Fehmi Demirbağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder