18 Aralık 2018 Salı

ANA-DOLU
Kız, dediler doğduğumda,
Kızmadım ama ben yine de,
Kızışmış dediler biraz büyüdüğümde,
Kızgın saçlara geleseciler...
...
Kız dediler, derle-topla ortalığı,
Kızmadan toparladım bende
(Başımı okşar belki diye babam)
Sofrada bir kaşık eksik olsun dediler,
Birazcık büyüyüp serpildiğimde...
...
Kız okur muymuş hiç dediler,
Defterden kitaptan ettiler,
Ağzım süt kokarken,
davulla zurnayla gelin ettiler...
...
Kocan dediler döver de sever de,
Ara vermeden çocuk doğur dediler,
Çocukluğumu yaşamadan,
Çocuklarınla oynarsın dediler.
...
Cahil kaldım, eksik eteksin dediler,
Sevgiden çok dayakla doyurdular
Saçı uzun aklı kısa deyiverdiler
Köylü kadından bu kadarmış dediler...
...
Bilemediler ama...harcanmış benle
Ancak harcanmış nesiller olacağını
...
Kendi kadınlarına kıyan toplumların...
Kendi kadınlarını iyi yetiştiren toplumlara,
köle olacağını...
...
Kafaları karıştı...Bu böyle olmaz deyiverdiler
Kadına özgürlüğünü artık verelim dediler...
...
Okula verdiler bu kez beni,
Karma eğitimle karmakarışık oluverdim,
Ateşle barutu koydular bir araya,
Annelik vasfından sapıverdim usulca...
...
Mesleği olsun dedi anam,
ayakları üstünde duruversin!
Erkek aynı adam lakin,
Ayol çağdaş hatun bu kahrı neden çekiversin!
...
Dün köyde çalışan ben,
bugün bürolarda sekretarya,
Belki üç-beş akıllı abla,
Ekranlarda şuh, abra kadabra!
...
Türkiye'de kadın olmak adlı,
İngiliz belgeselde rol almak...
...
Hazin hikayeler ansiklopedisinde,
adsız kahramanlar bölümünde yer almak!
(Ey insanlar! Gerçekten biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için farklı ırk ve kavimlere ayırdık...)
FEHMİ DEMİRBAĞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder