13 Mart 2014 Perşembe

45 YIL ÖNCESİ

BİR DÜŞ GÖRDÜM, HAYROLSUN DEYİN!

günlerden umutertesi,
ben rüyamda,
sen yokken yanımda,
gördüklerimin resmidir!
...
güya,
rüya bu ya,
düş bahçemde,
kirazımın rengi mavi,
gökyüzü pembe,
pamuktan bulutlar,
mahsuscuktan!
...
bir başımayım,
tıpkı buradaki gibi...
ve sen orda da yoksun!
bir sen değil,
kimse yok!
...
işin güzeli,
orda,
para yok, pul yok,
acıkmak ta;
yani karınlar tok!
...
beton yok,
yollar,
arabalar...
dünyamıza ait ne varsa,
orada yoklar!
...
plastik,
asla...
...
insan yok;
dolayısıyla,
zulüm,
yalan, riya...
savaşlar...
yok! yok!
...
bir kısım varlıklar,
bize benzer...
sızlanma yok,
veryansın!
...
ses, harf, hece, kelime,
olmayınca kurulmuyor cümleler,
yok ki söz,
dedikodu olsun,
gıybet,
iftira!
...
bir pembe, bir mavi
ifade etmeye yeter mi?
...
bir düş gördüm,
uyandım, hayra yordum!
yoklukta yoruldum!
...
düşüm düşümde kalsın,
ah gerçeklik,
sen çok güzelsin,
varsın bulutlar kararsın!
...
kara bulutlar yağmur,
yağmur rahmet!
rahmet umut,
umut hayat demektir!
hayat öğrenmektir!
...
varsın günah olsun,
günah güzeldir,
en güzeli, tevbeye gebe!
...
insanlar olsun,
insanlar günahkar olsun,
...
insan günahıyla belki çirkin,
tevbesiyle çok güzel,
inanın buna Allah için!
...
bir düş gördüm,
sen yoktun!
uyandım,
yine yoksun,
işin güzeli;
sen hiç yoktun!
...
Allah insanı topraktan,
insan aşkı hayalden...
...
insanın secde edeni,
hayalin gerçekleşeni,
...
yani...
ben düş görmekle yoğruldum!

fehmi demirbağ
VE SONRASI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder